اخبار نفت ایران

خرید بک لینک
قیمت جهانی نفت پیرو اعلام اوپک مبنی بر اینکه عربستان سعودی و دیگر صادرکنندگان بزرگ تولیدشان را حتی در صورت عدم همراهی ایران محدود میکنند، افزایش یافت.

به گزارش اویل نیوز؛ از زمانی که دلالان نفتی دیدند که بالاخره دو سال کاهش شدید قیمتهای نفت تولیدکنندگان را وادار کرده از سرعت تولید و عرضهشان بکاهند، قیمت نفت در حدود ۴۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

حالا منابع رسمی اوپک میگویند که عربستان، کویت و دیگر کشورهای متحد قرار است عرضه نفت خامشان را حتی در صورت عدم همراهی ایران محدود کنند که این امر تغییری در مسیر محدود کردن تولید نفت طی ماه آینده را نشان میدهد.

از سوی دیگر قطر اعلام کرده است که احتمال دارد در ۱۷ آوریل نشستی را با شرکت کشورهای صادرکننده نفت اعم از اوپکی و غیراوپکیها میزبانی کند.

در معاملات نیویورک قیمت هر بشکه نفت سبک شیرین برای تحویل در ماه آوریل با افزایشی ۵.۸ درصدی یعنی حدود ۲.۱۲ دلار، ۳۸.۴۶ دلار ارزشگذاری شد که این میزان بیشترین رشد از ۲۲ فوریه تا کنون به حساب میآید.

بازار نفت خام از ۱۱ فوریه همزمان با اعلام آمادگی امارات متحده به عنوان یکی از همپیمانان اصلی سعودیها برای همکاری در مورد قیمتها قدرت گرفت. در هفتههای بعد از آن روسیه به توافق اولیه برای فریز تولید نفت پیوست تا پایان رقابت بین صادرکنندگان بزرگ نفتی در بازی فروش بیشتر در مقابل قیمت ارزانتر باشد.

روسیه و اوپک تاریخی از عدم موفقیت در راستای عمل به وعدههای توقف و یا کاهش تولید را پست سر گذاشتهاند، اما حالا تحلیلگران میگویند که کاهش شدید قیمتها در دوره اخیر تولیدکنندگان را واداشته است که راه حلی برای توقف روند کاهشی قیمت و بازسازی بازار نفت پیدا کنند.

اگرچه عربستان سعودی و همپیمانان آن در ابتدا اجرای توافق فریز نفت را منوط به همراهی ایران کرده بودند، اما کاهش قیمت هر بشکه نفت خام به ۲۶.۲۱ دلار به اقتصاد این کشورها لطمه وارد کرده است و مقامات اوپک میگویند حالا فشارهای داخلی پادشاهی عربستان را وادار به حرکت در این مسیر کرده است.

به گزارش ایسنا، اینها در حالی است که ایران در دوره تحریمها روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر میکرد و کشورهای دیگر سهم باقیمانده نفت صادراتی ایران (بیش از یک میلیون بشکه در روز) را در بازار از آن خود کرده بودند. حالا پس از اجرای برجام و حذف ممنوعیت فروش نفت، ایران در نظر دارد به شیوهای که منجر به کاهش قیمت نشود سهم از دست رفته خود در بازار را دوباره در دست گیرد.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 75 تاريخ: پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:21

به گزارش اویل نیوز؛ وکیل مدافع محسن مهاجرانی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی اظهار داشت:متهم اصلی پرونده دکل نفتی آقای (ط) هستند که تاکنون آزاد بودند و طی چند روز گذشته دستگیر شدند و 2 متهم دیگر پرونده آقایان (ش) و (م) درحال حاضر در بازداشت به سر می برند.

وی در رابطه با آزادی متهم ردیف پرونده بیان کرد: در این پرونده نکته ای پنهانی و تبانی وجود ندارد. آقای (ط) وثیقه لازم را فراهم کرده و آزاد شده است زیرا در این پرونده قرار بازداشت الزامی نیست.

طباطبایی در خصوص وضعیت موکلش گفت: موکلم تا زمان رسیدگی به پرونده با قرار وثیقه آزاد است.

گفتنی است؛ متهم اصلی پرونده دکل فورچونا مشهور به دکل گمشده که برای دوره ای مدیریت بر یک شرکت نفتی متعلق به صندوق بازنشستگی نفت را نیز برعهده داشته است هفته گذشته توسط قوه قضاییه بازداشت شد.

گفته می شود حکم بازداشت این متهم، شهریورماه سال جاری صادر شد اما اخیرا این حکم اجرایی شده است.

شنیده شده است فشارهای سنگینی برای آزادی این متهم از سوی افراد ذی نفوذ به قوه قضاییه وارد میشود.

حجت السلام والمسلمین محسنی اژهای سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته از دستگیری سومین متهم پرونده دکل گمشده خبر داده بود که به نظر می رسد منظور وی همین فرد باشد.

پیش از دستگیری این فرد، یکی از اقوام نزدیک و مشاور وی که در این پرونده نیز نقش داشتند بازداشت شده بودند و همچنین فرزند یکی از وزرای دولت اصلاحات نیز در این رابطه بازداشت شد که هم اکنون با قید وثیقه آزاد است.

شهریور ماه سال 93 بود که خبری درباره دکل حفاری نفتی موسوم به فورچانا منتشرشد که حکایت از پیگیری 2 نهاد نظارتی برای پیدا کردن دکل نفتی 78 میلیون دلاری داشت.

در این خبر از قول یک مقام آگاه در وزارت نفت درباره فرآیند خرید این دکل اشاره شده بود که قرار بود 20 درصد از بهای 87 میلیون دلاری این دکل حفاری به عنوان پیش پرداخت در اختیار شرکت خارجی قرار بگیرد و 80 درصد باقیمانده نیز پس از تحویل دکل به این شرکت پرداخت شود.

با این وجود طرف ایرانی برخلاف مفاد قرارداد کل بهای دکل را به تدریج پرداخت کرده است اما پس از گذشت یک سال از موعد تحویل دکل و پرداخت بهای آن، هیچ خبری از دکل نشده است.

محسن مهاجرانی نیز یکی از متهمان پرونده دکل نفتی است که چهارشنبه 28 آبان 94 بازداشت و پس از گذشت 21 روز، 18 آذر از زندان آزاد شد. مهاجرانی پیش تر نیز در ارتباط با همین قضیه از مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت شکایت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 67 تاريخ: پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:21

رویداد جهانی «ساعت زمین» روز آینده در عسلویه برگزار میشود. همه شهروندان میتوانند با خاموش کردن چراغها و سایر دستگاههای الکتریکی غیر ضروری، به مدت یک ساعت در این رویداد مشارکت داشته باشیند.

به گزارش اویل نیوز؛ رویداد جهانی ساعت زمین امسال با همکاری شهرداری عسلویه، شورای اسلامی شهر عسلویه، انجمن محیط زیستی نبض زمین و انجمن بانوانکوثر عسلویه، در قطب انرژی ایران برگزار خواهد شد. در این مراسم (شنبه۲۹اسفند) میدان محمد رسول الله، میدان لنج، میدان انقلاب و برخی ساختمانهای عسلویه به طور همزمان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ خاموش میشوند.

رویداد ساعت زمین (World Wide Fund for Nature) تلنگری جهانی است که از سال ۲۰۰۷ میلادی در سیدنی استرالیا و با هدف آگاهی جهانی درباره تغییرات آب و هوایی و مصرف محتاطانه انرژی شروع شده است.

هرسال مردم بسیاری در سرتاسر جهان این ساعت را پاس می دارند، شما هم میتوانید با خاموش کردن چراغها و سایر دستگاههای الکتریکی غیر ضروری، به مدت یک ساعت در این رویداد مشارکت داشته باشید.

منبع: ایسنا

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 20 تاريخ: پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:21

برنامه تولید شرکت نفت و گاز گچساران در سال ٩٤ با احتساب کاهش تکلیفی ١٠٠,٨ درصد محقق شد.

به گزارش اویل نیوز از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جلسه پیش بینی بهرهدهی چاه های نفت و گاز شرکت نفت وگاز گچساران در دو بخش عملکرد چاه های نفت و گاز و بررسی وضع پروژهها تشکیل شد.

بررسی مشکلات و تنگناهای تولید چاه ها و تأسیسات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران و پیش بینیهای لازم درباره تعیین دبی تولید و همچنین راهکارهای مناسب تعمیرات چاه ها از جمله مطالب مطرح شده بود که برای پیشبرد آن ها تصمیم های لازم اتخاذ شد.

طبق گزارش اداره مهندسی بهرهبرداری شرکت بهرهبرداری نفت وگاز گچساران، ١٠٠,٨ درصد تولید واقعی این شرکت در سال ٩٤ با احتساب کاهش تکلیفی محقق شد.

شایان یادآوری است که جلسه های پیش بینی بهرهدهی چاه ها (Forecast) هر ٦ ماه یکبار و به منظور بررسی عملکرد چاه ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و موانع پیش رو، برگزار میشود.

شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکتهای مهم بهرهبردار نفت و گاز مناطق نفتخیز جنوب است که گستره ی این شرکت در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قراردارد و همین ویژگی موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکت ها از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 17 تاريخ: چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 13:40

پل ارتباطی با اویل نیوز برای تبلیغات و ارسال خبر: صفحه "تماس با ما" و یا [email protected] :شماره تماس جهت ارتباط: 09308210048

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 16

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 20 تاريخ: چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 13:40

رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به مسدود بودن حساب شرکت ملی نفت، گفت: این موضوع حل خواهد شد و هیچ بخشی از وزارت نفت بابت پرداخت حقوق کارکنان مشکل نخواهد داشت.

به گزارش اویل نیوز از فارس، روز گذشته برخی اخبار از مسدود شدن حساب شرکت ملی نفت بابت بدهی سنگین مالیاتی حکایت داشت.

در پی این موضوع کارمندان این شرکت بابت دریافت حقوق با مشکل روبهرو شد بنابراین واریز حقوق آخرسال کارمندان در هالهای از ابهام قرار گرفت.

در همین راستا سید کامل تقوینژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در گفتوگویی، ضمن تأیید مسدود شدن حساب شرکت ملی نفت، اظهار داشت: این موضوع بابت مالیات این شرکت بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس سازمان مالیاتی تأکید کرد: هیچ بخشی از وزارت نفت بابت پرداخت حقوق کارمندان خود مشکلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به جلسه مشترک میان مسئولان شرکت ملی نفت و سازمان مالیاتی، تصریح کرد: این مباحث در جریان رسیدگی و بررسی بوده و حل میشود.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 18 تاريخ: چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 13:40

به گزارش اويل نيوز به نقل از صنعت ما، در حاليكه سخنگوي دولت ماه گذشته از پرداخت زودتر از موعد حقوق اسفندماه كارمندان دولت خبر داده بود و حتي حقوق بسياري از دستگاه ها طي روزهاي گذشته پرداخت شده است، اما شركت ملي نفت همچنان در عطش بي پولي ميسوزد.
بدهي هاي چندصدميلياردي شركت ملي نفت به پيمانكاران و بانك مركزي از يك طرف، كاهش شديد قيمت نفت و مطالبات بحق كارمندان اين وزارتخانه براي بهبود وضع اقتصادي از طرف ديگر، شرايط را براي اين وزارتخانه مهم بسيار سخت كرده است و البته هرچه به ماه هاي پاياني سال نزديك تر ميشويم مسائل مالي خود را بيشتر نشان ميدهند.

سال گذشته، همچنين زنگنه وزير نفت طبق آنچه بعدا خود تشريح كرد، براي آنكه حقوق اسفندماه 93 نفتي ها را بپردازد از برخي دستگاه ها درخواست كمك كرده بود.

به نظر ميرسد شرايط بي پولي براي اين ماه پاياني سال هم وجود داشته باشد و مديران در حال تلاش براي پرداخت حقوق آخرين ماه سال 94 باشند.

پيشتر طبق خبري كه صنعت ما به دست آورده بود، قرار بود حقوق نفتي ها 25 اسفند (يعني امروز) واريز شود ولي به نظر ميرسد بازهم به تعويق افتاده است.
لازم به ذكر است، فيش هاي حقوقي از هفته گذشته آماده بوده است اما به دليل بي پولي از بارگذاري در سيستم جامع خودداري شده بود.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 36 تاريخ: سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:24

مدیرعامل شرکت ملی نفت با حضور در جلسه اخیر شورای عالی مخازن، بر لزوم سرمایه گذاری در میدان مشترک اسفندیار و بهره برداری هرچه سریعتر از این میدان تاکید کرد.

به گزارش اويل نيوز از شانا، طرح جامع مطالعه میدان مشترک اسفندیار در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی مخازن بررسی و مقرر شد ٢ حلقه چاه توصیفی تولیدی در بخش شمالی این میدان حفاری شود.

کریم زبیدی، معاون بررسی طرحهای منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این باره به خبرنگار شانا گفت: در طرح جامع مطالعه میدان اسفندیار پس از بررسی ویژگیهای مخزن، مدل استاتیک و دینامیک آن تهیه شد، اما به دلیل کمبود اطلاعات، ابهامهایی باقی ماند که پیش بینی رقم تولید و بهره برداری از این میدان را با مشکل روبرو کرد.

وی با بیان این که مشاور پروژه در این جلسه، مقدار ضریب بازیافت ٩ درصد را برای تولید از میدان به مدت ۲۵ سال پیشنهاد داد، گفت: مقرر شده است با هدف دستیابی به اطلاعات بیشتر از مخزن و رفع ابهامهای موجود، ٢ حلقه چاه توصیفی در بخش شمالی میدان اسفندیار حفاری شود و پس از ازریابی نتایج حاصل از حفاری این ٢ حلقه چاه، در صورت صلاحدید برای تولید از این چاهها اقدام خواهد شد.

زبیدی به چهار حلقه چاهی که پیش از این در میدان اسفندیار حفاری شده است، اشاره کرد و گفت: از این چهارحلقه نیز، ٢ حلقه چاه در بخش شمالی و ٢ حلقه چاه در بخش جنوبی این میدان حفاری شده است.

توسعه بخش شمالی اسفندیار در اولویت است

وی با تاکید بر این که هم اکنون توسعه بخش شمالی میدان اسفندیار در اولویت است، ادامه د اد: پیشنهاد شورای عالی مخازن این است که توسعه بخش جنوبی میدان نیز به طور همزمان انجام شود تا در زمان مناسب، این طرح توسعه ای نیز در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: میدان اسفندیار، میدان کوچکی است و با توجه به مشترک بودن آن، احتمال توسعه میدان در قالب مدل جدید قراردادهای صنعت نفت (IPC) وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یکصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی مخازن با هدف بررسی طرح جامع مطالعه مخازن رتاوی زیرین و یامامای میدان اسفندیار با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاون بررسی طرحهای منابع هیدروکربوری این مدیریت، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، اعضای شورای عالی مخازن و مشاور پروژه برگزار و پیشنهادهای اصلاحی جهت بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیتهای موجود ارائه شد.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 31 تاريخ: سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:24

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون تصمیم جدیدی درباره توقف عرضه کارتی بنزین گرفته نشده است، اعلام کرد: موافق اجرای طرح توقف عرضه کارتی بنزین هستیم.

به گزارش اویل نیوز؛ بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت توقف عرضه کارتی بنزین، گفت: تاکنون هیچگونه تصمیمی درباره توقف عرضه کارتی بنزین گرفته نشده است و فعلا عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاهها ادامه دارد.

وزیر نفت با اعلام اینکه موافق توقف عرضه کارتی بنزین هستیم، تصریح کرد: هرگونه تغییر در نحوه عرضه بنزین به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اخیرا در گفتگو با مهر با تشریح سه عامل تاثیرگذار در حذف و توقف عرضه کارتی بنزین، گفته است: در صورت توقف عرضه کارتی بنزین اما گازوئیل کماکان با کارت در جایگاهها توزیع خواهد شد.

در همین حال، ناصر رئیسی فرد اواسط اسفند ماه در گفتگو با مهر با اشاره به محدودیتهای استفاده از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین توسط مردم، گفته است: «هر کارت سوخت جایگاهداران در طول شبانهروز تنها برای انجام ۲۵۰ عملیات سوختگیری طراحی شده است.»

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاههای سوخت با بیان اینکه هماکنون به ازای هر نازل در جایگاههای سوخت، یک کارت نصب شده است، تاکید کرده است: با توجه به محدودیت ۲۵۰ بار سوختگیری در طول شبانهروز، پس از انجام این عملیات، عملاً کارت سوخت از چرخه مصرف خارج میشود و به دنبال آن نازل جایگاه هم از مدار بهرهبرداری خارج خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با توجه به محدودیتهای خرید بنزین با استفاده از کارتهای سوخت جایگاهداران در برخی از جایگاههای سوخت، شاهد افزایش مدت زمان سوختگیری و شکلگیری صفهای نسبتاً طولانی هستیم، تاکید کرد: پیشبینی میشود در روزهای پایانی سال و ایام نوروز که پیک مصرف بنزین کشور اتفاق میافتد، عملاً مدت زمان سوختگیری خودروها در جایگاهها با افزایش بیشتری همراه شود.

منبع: ایسنا

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 17 تاريخ: سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 13:39

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش دیروز خود (دوشنبه، ٢٤ اسفندماه) پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت خام تولیدی این سازمان کمتر از برآوردهای پیشین خواهد بود، زیرا عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک همچنان بالاست.

گزارش اوپک درباره استمرار عرضه بالای نفت از سوی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک، با گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش غافلگیرکننده تولید نفت غیر اوپکیها، همخوانی ندارد.

در گزارش اوپک دوباره پیش بینی شده است که عرضه روزانه نفت از سوی کشورهای غیر عضو اوپک امسال ٧٠٠ هزار بشکه کاهش می یابد، اما این سازمان اعلام کرد که سرسختی غیر اوپکیها سبب می شود که نتوان از این مسئله مطمئن بود.

اوپک اعلام کرد: هزینه تولید نفت، بویژه در آمریکا، کاهش یافته و معاملات سلف بیشتر شده است به گونه ای که تولیدکنندگان ترجیح می دهند به جای توقف تولید، ضرردهی در تولید داشته باشند.

با توجه به نکات یاد شده، اوپک اکنون پیش بینی می کند که میانگین تقاضای روزانه برای نفت خام این سازمان امسال ٣١ میلیون و ٥٢٠ هزار بشکه خواهد بود.

میانگین تولید روزانه نفت اوپک در ماه ژانویه امسال ٣٢ میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه بود که ١٧٥ هزار بشکه نسبت به ماه ژانویه کاهش داشت.

عربستان در گزارش خود به اوپک اعلام کرد که در ماه فوریه تولید خود را در سطح ١٠ میلیون و ٢٢٠ هزار بشکه در روز ثابت نگه داشته است.

ایران نیز به اوپک اعلام کرد که در دوره یاد شده، تولید روزانه نفت خود را به سه میلیون و ٣٩٠ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 26 تاريخ: سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 13:39

صفحه بندی